środa, 21 października 2015

Źródła informacji



SMS (ang. Short Message Service) - usługa przesyłania krótkich wiadomości tekstowych w telefonii komórkowej. Wiadomość wysyła się pod numer abonenta, który ma ją otrzymać. Planuje się
wprowadzenie usługi także do telefonii stacjonarnej. Niestety istnieją ograniczenia dotyczące ilości znaków, których można użyć w pojedynczym SMS-ie.




MMS (ang. Multimedia Messaging Service) - rozszerzenie usługi SMS, o możliwość przesyłania multimediów takich jak grafika, animacje, wideoklipy, dźwięki itp.  Usługa MMS miała być charakterystyczne dla telefonów trzeciej generacji, jednak ostatecznie wprowadzono ją wcześniej i obecnie każdy nowy telefon ją posiada. Większość operatorów rozszerzyła objętość pojedynczej wiadomości MMS do 300 kB.




Komunikator internetowy -  program komputerowy pozwalający na przesyłanie natychmiastowych komunikatów pomiędzy dwoma lub większą liczbą komputerów, poprzez sieć komputerową, zazwyczaj Internet. Komunikatory łączą użytkowników przez serwery i czasami emitują z tego tytułu reklamy. Najczęściej wybieranymi są GG i Skype. Idea komunikacji internetowej narodziła się już w latach 70 XX wieku. W obecnych komunikatorach rozmowa polega zazwyczaj na
wymianie linii tekstu.



List elektroniczny plik tekstowy zawierający list poczty elektronicznej lub artykuł grup dyskusyjnych. Listy te są wysyłane z poczty e-mail, wraz z załącznikami. Usługę polegającą na przesyłaniu wiadomości tekstowych pomiędzy komputerami wymyślił w roku 1971 Ray Tomlinson. Wprowadził on także znak @ jako charakterystyczny dla poczty elektronicz-nej. Obecnie usługi wysyłania listów elektronicznych oferują portale takie jak WP, Onet, Interia.





Portal społecznościowy -   serwis internetowy, który istnieje w oparciu na zgromadzonej wokół niego społeczności. Tworzy tak zwane media społecznościowe. Według badań przeciętny internauta poświęca na portale społecznoś-ciowe 1,5 godziny dziennie. Najpopularniejszymi tego typu serwisami w Polsce są : Nasza Klasa i Facebook. Portale społecznościowe dzielą się na ogólne, jak i skierowane do konkretnej grupy odbiorców, np. z danej branży. Ze względu na duże zainteresowanie użytkowników, jest to środowisko prowadzenia kampanii reklamowych przez przedsiębiorców.


Blog - rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, zazwyczaj uporządkowane chronologicznie wpisy. Blog umożliwia archiwizację postów, porządkowanie ich w kategorię oraz dodawanie tagów. Zwykle jest prowadzony w narracji pierwszoosobowej, jeśli dotyczy przeżyć autora, lub ma charakter informacyjny, w sytuacji, gdy dotyczy określonego zagadnienia lub hobby. Idea blogowania jest stosunkowo młoda, gdyż narodziła się w latach 90. XX wieku.


 Reklama - informacja połączona z komunikatem perswazyjnym, czyli nakłaniającym do czegoś. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług.
Reklamy mają charakter komercyjny i są podstawową składową marketingu. Pierwsze pojawiły się reklamy prasowe, obecnie wykorzystywane są we wszystkich mass mediach, także w Internecie.
Zawierają one wiadomości o danym produkcie, ale też opisują go jako atrakcyjny, najlepszy. W ten sposób przykuwają uwagę klienta który może dokonać potencjalnego zakupu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz